Sunday, June 14, 2009

Sg Pening-Pening (4)


Hari ni 20 Jamadil akhir aku, Omar, Amir dan MKA berkayuh di Sg Pening-Pening. Tahun ni kira kali ke 4 aku berkayuh di sini. Aku memang suka Sg Pening, laluannya panjang dan mencabar.
Menuju puncak pada ketinggian 300m.
MKA
Berehat makan roti canai di Kampung Pasir.Rupanya secara diam-diam pacat ini senang enak menghisap darahku. Aku biarkan sehingga ia kenyang. Katanya kalau dicabut semasa pacat sedang menghisap, darah akan lambat beku. Cecair mulut melambatkan pembekuan darah. Cuba lihat gambar 'close-up' di atas terdapat cecair jernih berlendir dari mulutnya.
Peta laluan kami pagi ni sejauh 22km, 8km/jam, 2 jam 55 minit. Bukit ini merupakan cabaran besar. Setakat ini terpaksa buat MTB (mari tolak basikal) pada kebanyakan pendakian (~3km).

Sabtu 19 J'akhir - berkayuh ke Presint 20 dan Presint 6 melalui Sg Merab. Berenang di Presint 6, buat kuak dada 300m, gaya bebas 1150m dan kupu-kupu 50m = 36minit. Gaya kupu-kupu walaupun penat tapi seronok. Aku akan terus berlatih gaya kupu-kupu dengan mengkaji video dari You Tube. Lepas berenang balik rumah ikut Kg Limau Manis. Kg Limau Manis ni sesuai untuk latihan bukit. Offroad nya pun boleh tahan juga tapi aku tak ada kawan untuk menerokainya. Banyak laluan sudah tidak digunakan.





No comments: